24 يناير 2013

صرخه امل

انقذوا مصر قبل فوات الاوان 
انقذوا مصر قبل فوات الاوان 





فيه ناس كتيره قوي باحبهم وباحترمهم ومتأكده انهم بيحبوا مصر ويعشقوا ترابها ....
الناس دول ، لاسباب مختلفه ، مش قادرين يتقبلوا ويتفهموا اهميه وجود شفيق ومؤيديه ضمن الجبهه المدنية المعاديه للاخوان ...
وفيه ناس كتيره تانيه قوي باحبهم وباحترمهم ومتاكده انهم بيحبوا مصر ويعشقوا ترابها ...
الناس دول ، لاسباب مختلفه ، مش قادره يتقبلوا ويتفهموا اهميه البرادعي او حمدين صباحي او السيد البدوي او حزب التجمع ضمن الحبهه المدنية المعاديه للاخوان ..
الحقيقه الفريقين غلطانين ...
الان في هذه اللحظه التاريخيه من عمر مصر ، في وجود جماعه تحكم عن طريق رئيس امعه تسعي لتدمير مصر وبيعها لقطر وتنفيذ مخططات امريكا في المنطقه وضياع سينا وفك الجيش المصري وتركيع مصر لصالح المخطط الامريكي الاخواني ، وسحب مصر للماضي السحيق وتدمير حضارتها ومدنيتها ، في هذه اللحظه التاريخيه ، تخلصوا من احاسيسكم بالمنافسه السياسيه وتخلصوا من الاهتمام بنقاط الاختلاف وابحثوا عن نقاط الاتفاق التي توحد صفوفكم ..
الان في هذه اللحظه التاريخيه ، مافيش فلول ولا ثوار ، فيه مصريين عايزين دوله ديمقراطيه مدنيه تسمح بتداول السلطه بشكل حضاري ، فيه مصريين عايزين دوله مستقله لها كرامه ودور اقليمي وتحافظ علي كرامه مواطنيها وحقوقهم وانسانيتهم ، فيه مصريين عايزين حريه سياسيه وعقائديه ، فيه مصريين عايزين دوله قانون تحتكم لدستور توافقي وقانون واتفاقيات دوليه ، فيه مصريين عايزين يدافعوا عن الاهرامات وابو الهول من الهدم ويدافعوا عن ام كلثوم وعبد الحليم من الوأد ، عايزين مصر دوله الحضاره والابداع والثقافه والفنون ، عايزين يحلوا مشاكل التعليم المتردي والصحه المهينه والمرور الحقير والامن المنفلت ... فيه مصريين عايزين دولتهم العظيمه تاخد مكانتها بين الدول صناعه وتجاره وسياحه وزراعه ، فيه مصريين عايزين توزيع عادل للدخل القومي وضرائب تصاعديه علي الاثرياء وحد ادني من الاجور للموظفين والعمال والسيطره علي الاسعار والغلاء والتصدي للاحتكارات ، فيه مصريين عايزين يعيشوا بشكل ادمي ومحترم وانساني !!! 
وده كله لايمكن يتحقق في ظل دوله الاخوان التابعه لقطر وامريكا ، الدوله الذليله التي يحكمها وسيحكمها الدلاليل والامعات للمرشد ولقطر ولامريكا ... 
ارجوكم ، ارجوكم ، بقدر حبكم لمصر وخوفكم عليها 
توحدوا ، توحدوا ، توحدوا ، علينا نقبل كل الجبهه المدنيه بكل فصائلها والوانها السياسيه واختلافاتها الايدلوجيه والحزبيه ، لاسقاط نظام الاخوان الفاشي ، وبعد كده ، نسعي لدوله ديمقراطيه تسمح لصاحب الاغلبيه ان يحكم وللاقليه ان تراقبه وتتداول السلطه بين الجميع ..
ارجوكم ارجوكم ، كفوا عن النظرات الحزبيه الضيقه ، كفوا عن الاحساس بالمنافسه السياسيه ، كفوا عن سلخ وجوهنا بالنظام القديم والثوار والفلول والفوضي ، كفوا عن سلخ وجوهنا باختلافاتكم وتوحدوا من اجل مصر المهدده بالضياع والدمار والخراب في ظل ذلك النظام الفاشي !!!! 
نقبل شفيق وعمرو موسي وابو الغار والبرادعي وحمدين والسيد البدوي ورفعت السعيد وايمن نور وغيرهم من الوطنييين .. 
نقبل التجمع والوفد والمصريين الاحرار والمصري الديمقراطي وحزب الحركه الوطنيه وحزب الدستور وحزب الكرامه والعربي الناصري وحزب المؤتمر والتحالف الشعبي والشعب الاشتراكي وغيرهم من الوطنيين من كل الاحزاب والائتلافات والجماعات السياسيه ..
نقبل الاشتراكيين والشيوعين والناصريين والليبراليين والوفدين والتجمعيين واليمين واليسار والوسط وغيرهم من الوطنيين من كل الوان الطيف السياسي المصري الوطني ... 
نقبلهم جميعا جبهه موحده ضد الاخوان ، تسعي لتخليص مصر من الحكم الفاشي الاخواني الرأسمالي المستغل التابع العميل لامريكا التابع الذليل للتنظيم الدولي للاخوان المسلمين .. نقبلهم جميعا جبهه موحده ضد الاخوان وبعد اسقاطهم علينا ارساء دوله ديمقراطيه تقبل بتداول السلطه بين الاحزاب والتيارات المختلفه والقول وقتها للصندوق الحقيقي بغير تزوير ولا رشاوي انتخابيه ولا اقصاء ولااستبعاد ولا غش ولا مطابع اميريه !!!! 
توحدوا جبهه مدنيه واحده ضد الاخوان 
انقذوا مصر قبل فوات الاوان 
انقذوا مصر قبل فوات الاوان 
انقذوا مصر قبل فوات الاوان 
انقذوا مصر قبل فوات الاوان 
انقذوا مصر قبل فوات الاوان


هناك تعليقان (2):

rehana rehan يقول...

مصر عاملة زى عروسة وطفلين بيشدوها من بعض كل طفل عمال يشدها من ايد ومش عارفين انهم بيقطعوها ومش هيعرفوا يحافظوا عليها كدة الطفلين دول هما ما يسمى بالثوار والفلول وفى طفل شرير ثالث قاعد بيتفرج عليهم ومستنى كل جتة تقع ياخدها يبيعها لصاحب مصنع اللعب

غير معرف يقول...

مجدي السباعي
نحن نتقبلهم جميعا
لكن هل هم يتقبلون بعضهم البعض؟؟؟؟
ياريت يبقي صفوه ونخبه بجد

توحدوا جبهه مدنيه واحده ضد الاخوان
انقذوا مصر قبل فوات الاوان
انقذوا مصر قبل فوات الاوان
انقذوا مصر قبل فوات الاوان
انقذوا مصر قبل فوات الاوان
انقذوا مصر قبل فوات الاوان